Planirano je da most bude otvoren u aprilu ove godine; Foto: highestbridges.com
Svetski projekti

Ovaj viseći most u Kini oboriće više svetskih rekorda

Most podržava samo jedan pilon visok 156 metara, a kineski zvaničnici kažu da tunel ima najstrmije temeljenje na svetu, koje je pod uglom od 54 stepena.

Putovanje kroz živopisnu kinesku provinciju Junan uskoro će postati lakše – i uzbudljivije – sa prvim visećim mostom na svetu sa jednim pilonom i jednim rasponom, koji će biti otvoren sledećeg meseca.

Protežući se 798 metara iznad doline reke, sama dužina mosta Lvžiđijang možda ne zvuči tako ekstremno u poređenju sa nekim od najdužih mostova na svetu, ali složenost celog projekta predstavlja pravo inženjersko čudo.

Most visi iznad reke Lvžiđijang (u bukvalnom prevodu „reka zelenog soka“) i viri iz tunela koji izlaze iz strmih planinskih litica sa svake strane doline.

Pročitajte još na Gradnja.rs:

Prvi viseći most na svetu sa jednim pilonom i jednim rasponom; Foto: highestbridges.com

Najstrmije sidrište na svetu

Kako prenosi CNN, kineski zvaničnici tvrde da most obara nekoliko svetskih rekorda.

Izgrađen u planinskoj dolini u obliku slova V, to je prvi viseći most na svetu sa jednim pilonom i jednim rasponom; drži ga samo jedan pilon i na oba kraja ga podržavaju kablovi. Most nema dodatnih stubova, što mu daje dramatičan izgled koji prkosi gravitaciji.

Jedini raspon mosta – rastojanje između dva oslonca – je 780 metara. Pored toga, zvaničnici kažu da tunel ima najstrmije temeljenje na svetu, koje je pod uglom od 54 stepena.

Rastojanje između dva oslonca iznosi 780 metara

Zbog neravnog pejzaža ovog područja, svi glavni noseći elementi izgrađeni su na strmoj padini.

Zbog neravnog pejzaža ovog područja, svi glavni noseći elementi – pilon visok 156 metara, prilazna ploča mosta na jednom kraju konstrukcije i sidrište tunela na drugom kraju konstrukcije – izgrađeni su na strmoj padini.

Menadžer projekta rekao je kineskim državnim medijima da „visinska razlika između platforme mosta i montažnog dvorišta iznosi 320 metara, odnosno oko 100 spratova… složenost ovog projekta retko se viđa u Kini“.

Visinska razlika između platforme mosta i montažnog dvorišta iznosi 320 metara; Foto: highestbridges.com

Otvaranje do kraja aprila

Most povezuje obližnji grad Juksi i autonomnu prefekturu Čuksiong Ji u Junanu i dramatično će skratiti vreme putovanja.

Maksimalna brzina na mostu je 100 kilometara na sat.

Budući da je izgradnja počela 2019, realizacija čitavog projekta je trajala oko tri godine, a očekuje se da će most biti pušten u saobraćaj do kraja aprila 2022.

Kada bude završen, most Lvžiđijang skratiće putovanje između dve strane reke sa 1,5 sata na dva minuta.

Izabrali smo za vas…

Postani deo Gradnja zajednice

Najnovije vesti s našeg portala svakog petka u vašem sandučetu.

Srodni tekstovi

Ostavite odgovor

Obavezna polja *