Klonite se društvenih mreža kada radite od kuće; Fotos: Unsplash
Aktuelno

3 načina za stvaranje boljeg radnog okruženja kod kuće

Potpuni nered u stanu, razmišljanje o hiljadu stvari istovremeno i konstantno proveravanje društvenih mreža sigurni su put da radom od kuće kao društvo postignemo apsolutno ništa.

Većina nas, u narednom periodu, svoj posao će zbog vanrednog stanja usled izbijanja epidemije koronavirusa, obavljati od kuće. Pored računara, neophodnih programa i dobre internet konekcije, pitanje usaglašavanja privatnog i poslovnog života u okviru istog prostora biće poseban izazov.

Higijena radnog prostora, zapisivanje obaveza i ograničen pristup društvenim mrežama mogu biti korisni načini za organizaciju radnih aktivnosti u prostoru u kome istovremeno i živimo.

1. Uredni, dakle, produktivni

Urednost, produktivnost i savesnost međusobno su povezani, smatraju savremeni psiholozi. „Savesnost – kao jedna od bazičnih dimenzija ličnosti se ogleda pre svega u individualnim razlikama u procesima planiranja, organizacije i izvršavanja zadataka kao aspekta samokontrole. Savesne osobe su snažne volje, usmerene ka nekom cilju, skrupulozne, tačne i pouzdane“ – napominje psiholog Vladimir Mišić.

Obrišite nepotrebne stvari sa Desktopa, iz inboxa ili foldera Downloads. Osećaćete se dobro, bićete motivisani i orni za rad.

Iako je važna komponenta produktivnosti, uređenju radnog prostora posvećujemo premalo vremena. „Vaš lični radni prostor jedan je od najpodcenjenijih faktora koji utiču na produktivnost“ – navodi navodi Džejmi Fertš, produkt dizajner. „Bilo da prekopavate fioke u potrazi za važnim dokumentom, ili posedujete previše nepotrebnih stvari, uredno i čisto radno mesto ključ je vašeg uspeha“ – zaključuje Fertš.

Urednost i produktivnost međusobno su povezani. Iz tog razloga, održavanje higijene prostora ključni su za postizanje motivacije na radnom mestu. Započnite od malih stvari. Obrišite sto. Sklopite stvari u ormanu. Operite sudove. Sredite krevet. Obrišite nepotrebne stvari sa Desktopa, iz inboxa ili foldera Downloads. Osećaćete se dobro, bićete motivisani i orni za rad.

Ostani kod kuće, okruži se zelenilom i smanji mogućnost širenja zaraze; Foto: Gradnja.rs

2. Zapišite sve čega se setite

„Ljudska glava je nikakva kancelarija“ – ističe Dejvid Alen, autor bestselera Getting Things Done: The Art of Stress-Free Productivity (kod nas prevedenog kao Ključ uspeha, u izdanju Magične knjige).

U svojim organizacionim načelima, Dejvid Alen polazi od činjenice da je ljudski mozak specijalizovan za stvaranje misli, ne za čuvanje misli. Najgora stvar koju možemo učiniti sebi jeste da previšemo mislimo. Kada smo zamišljeni, nedovoljno smo prisutni i usmereni na zadatak koji je pred nama – što stvara lavinu nezavršenih obaveza. Ono što nam je potrebno nije više sati haotičnog rada, već par sati rasterećivanje glave od suvišnih ideja.

Ako se pitate kako da organizujete svoj dan na najefikasniji mogući način, zapišite sve čega se setite – naglašava Dejvid Alen. Pre nego što sednete za radni sto ili započnete sastanak, zapišite sve šta bi trebalo uraditi tog dana, te nedelje ili tog meseca. Osetićete ogromno olakšanje. Ako želite da vam um bude kao voda, detaljno objašnjenje GTD metoda Dejvid Alen daje u svom TED Talk predavanju The Art of Stress-Free Productivity.

Algoritam za ideje

3. Oslonite se na instikt samokontrole

„Samokontrola je kao sapun: što je više trošimo u toku dana, to je manje ima“ – smatra Keli MekGonigal, profesorka psihologije na Univerziteta Stanford i autorka knjige The Willpower Instict: How Self-Control Works, Why It Matters, and What You Can do to Get More of It. Istraživanja pokazuju da judi koji imaju bolju kontrolu nad svojom pažnjom, emocijama i akcijama jesu zdraviji, srećniji, imaju uspešnije veze i zarađuju više novca. MekGonigal smatra da svi ljudi imaju kapacitet za samokontrolu, ali da individualne razlika nastaju na osnovu načina kako taj kapacitet koristimo.

Najveći neprijatelji usmerene pažnje u digitalnom svetu su društvene mreže.

Savremeno radno okruženje u najvećoj meri je digitalno. Najveći neprijatelji usmerene pažnje u digitalnom svetu su društvene mreže. Ne samo da stvaraju anksioznost i dopaminsku zavisnost, već i stalno proveravanje društvenih mreža u toku rada može smanjiti produktivnost za čak tri puta!

Kako biste ostali na visini zadatka, najbitnija stvar je ne biti reaktivan od ranog jutra. Aplikacije kao što su Freedom ili Cold Turkey, mogu biti korisni alati u ograničavanju pristupa internetu ili društvenim mrežama tokom rada od kuće. Ove aplikacije možete koristiti na više uređaja istovremenom, zavisno od korisničkog pakata.

Stalno proveravanje društvenih mreža u toku rada može smanjiti produktivnost za čak tri puta

Kontrolisati sebe

Potpuni nered u stanu, razmišljanje o hiljadu stvari istovremeno i konstantno proveravanje društvenih mreža sigurni su put da prilikom rada od kuće kao društvo postignemo apsolutno ništa. Sredite sobu, zapišite sve čega se setite, uzdržite se par sati od društveih mreža. Sitnice su bine.

Kad ste već ovde…

Srodni tekstovi

PRIJAVI SE NA NEWSLETTER

Najnovije vesti s našeg portala svakog petka u vašem sandučetu.

Оставите одговор

Obavezna polja *