Foto: Foster + Partners
Arhitektura

Kamen iz Radžastana i 450.000 komada hrastovine za prvu Eplovu prodavnicu u Indiji

Dizajn radnje otelotvoruje „kreativni duh Mumbaija“, a uključuje primenu fino izrađenih elemenata, materijale lokalnog porekla, kao i prisustvo bujnog zelenila.

Proslavljeni britanski arhitektonski studio Foster + Partners predstavio je nedavno otvoreni Apple Store u Indiji, koji ima plafon napravljen od 450.000 komada hrastovine.

Apple BKC zauzima istaknuti ugao kompleksa Bandra Kurla, kancelarijskog i trgovačkog centra u Mumbaju, i prva je prodavnica tehnološkog brenda u ovoj zemlji.

Pročitajte još na Gradnja.rs:

Apple BKC zauzima istaknuti ugao kompleksa Bandra Kurla u Mumbaju; Foto: Foster + Partners

Refleksija kreativnog duha Mumbaja

„Oduševljeni smo što smo imali priliku da sarađujemo sa Eplom na njihovoj prvoj vodećoj prodavnici u Indiji. Imali smo ideju da Apple BKC reflektuje kreativni duh Mumbaja“ – rekao je za Dezeen šef studija u Foster + Partners, Stefan Bling.

Tako dizajn uključuje primenu fino izrađenih elemenata, materijale lokalnog porekla, kao i prisustvo bujnog zelenila, sa idejom da se stimulišu čula i podigne raspoloženje, objasnio je arhitekta.

Bujno zelenilo implementirano je sa idejom da se stimulišu čula i podigne raspoloženje; Foto: Foster + Partners

Zanimljivo stepenište izvedeno je od nerđajućeg čelika, sa dve staklene balustrade dužine 14 metara.

Prodajni prostor, organizovan na trougaonoj osnovi, ograđen je sa dve staklene pregrade visoke osam metara, koje omogućavaju prodor sunčeve svetlosti u prostor duple spratne visine.

U glavnom prostoru prodavnice organizovani su redovi izložbenih stolova, dok su uz fasadu postavljene visoke biljke, čije masivne saksije služe kao sedišta.

Zanimljivo stepenište izvedeno od nerđajućeg čelika, sa dve staklene balustrade dužine 14 metara, vodi do nivoa međusprata sa kog se pruža pogled na prodajni prostor.

Masivne saksije s drvećem služe i kao sedišta; Foto: Foster + Partners

Zidovi od kamena iz Radžastana

Prema rečima arhitekti cilj dizajna unutrašnjosti prodavnice je bio da se predstavi simbioza Eplovog jedinstvenog dizajnerskog pristupa sa fino izrađenim elementima enterijera i materijalima lokalnog porekla.

Zidovi prodavnice koji nisu stakleni napravljeni su od kamena koji je poreklom iz Radžastana, a zahvaljujući svojoj finoj zrnastoj teksturi uspeli su da dočaraju teksturu luksuzne tkanine Georgette.

Paneli su organizovani tako da deluju poput rešetkastog obrasca; Foto: Foster + Partners

Krov je izveden od 450.000 ručno napravljenih elemenata, koji su zatim formirani u hiljadu trouglastih panela.

Prostor prodavnice je natkriven krovom, koji deluje kao nadstrešnica, a izveden je od 450.000 ručno napravljenih elemenata, koji su zatim formirani u 1.000 trouglastih panela.

Paneli su organizovani tako da deluju poput rešetkastog obrasca, čime se aludira na rad tkalaca ratanom iz Mumbaija.

„Apple BKC je odraz živahne kulture Mumbaija, a donosi zajedno i najbolje od Epla, a sve u prelepom i prijatnom prostoru koji je namenjen za okupljanje zajednice“ – rekla je viša potpredsednica maloprodaje u Eplu, Dirdri O’Brajen.

Faktografija
naziv objekta:

Apple BKC

mesto:

Mumbaj, Indija

klijent:

Apple

autor:

Foster + Partners

fotografija:

Foster + Partners

Izabrali smo za vas...

Postani deo Gradnja zajednice

Najnovije vesti s našeg portala svakog petka u vašem sandučetu.

Srodni tekstovi

Ostavite odgovor

Obavezna polja *