Zemljani radovi za tunel Iriški venac nadomak Iriga; Foto: Aleksandar Morović za Gradnja.rs
Domaći i regionalni projekti, Izdvojeno

Kako izgleda gradilište drugog kraja tunela ispod Fruške gore – Dron reportaža

Probijanje tunela “Iriški venac” – koji će sa svojih bezmalo tri i po kilometra dužine biti najduži tunel u Srbiji – moglo bi da započne krajem ovog meseca.

Dvocevni tunel ispod Fruške gore koji će biti probijen na deonici između naselja Paragovo u Sremskoj Kamenici i kod Iriga, odnosno obilaznice oko Rume, ima za cilj da konačno izmesti tranzitni saobraćaj s prostora Nacionalnog parka Fruška gora.

Kako je za „Dnevnik“ rečeno u „Koridorima Srbije”, trenutno su u toku radovi na stabilizaciji kosine u zoni ulaznog portala, što možete videti i na našim aktuelnih snimcima.

Srodni članci na portalu Gradnja:

Pogledajte kako izgleda gradilište iz drona:

Kod Iriga, može se videti sadejstvo kamiona i bagera koji rade na stabilizaciji kosine u zoni gde je projektovan ulazni portal.

„Očekuje se da radovi budu kompletirani krajem juna meseca, kada će se steći uslovi za početak radova na samom tunelskom portalu i kasnije iskopu tunelske deonice” – navode iz „Koridora Srbije”.

Ujedno iz „Koridora Srbije”, nominalnog investitora Fruškogorskog koridora, napominju da će kako koja deonica bude funkcionalno zaokružena, tako biti i otvarana za saobraćaj.

Tokom obilaska gradilišta početkom marta mogli smo videti intenzivne zemljane radove na pripremi terena i pravljenja saobraćajnica za dolazak mašinerije za bušenje na izlaznom kraku tunela.

Slična situacija trenutno je i na drugoj strani budućeg tunela, gde vidimo sadejstvo kamiona i bagera koji rade na stabilizaciji kosine u zoni gde je projektovan ulazni portal. Takođe, na iriškog strani tunela gradi se i kamp za radnike.

U toku su radovi na stabilizaciji tla i izgradnji kampa za radnike; Foto: Aleksandar Morović za Gradnja.rs

Idejni projekat za tunel “Iriški venac” urađen je u Institutu za puteve još 2016. godine. Prema idejnom projektu, saobraćajne površine u tunelu – čija puna dužina iznosi 3.480 metara – biće prekrivene asfaltom, dok je planirana širina kolovoza osam metara sa dve trake.

Projektovane su i bezbednosne niše na svakih 150 metara i prolazi za pešake na svakih 290 metara kroz koje će moći da se prođe u slučaju požara, saobraćajnih nesreća i sl.

Osim toga, biće izgrađen i kontrolni centar iz kog će kamere nadgledati saobraćaj u ovom i još jednom tunelu – „Širine“, koji će biti dug oko 350 metara, a u okviru čitavog sistema pratiće se i zagađenje.

Predviđena je i izgradnja dva vezna tunela kroz koje će moći da prođu i kamioni ako ostanu u kvaru, a sve je projektovano u saglasnosti sa nemačkim standardom bezbednosti RAPT.

Lokacija gradilišta je nedaleko od Vinarije Kovačević; Foto: Aleksandar Morović za Gradnja.rs

Rok do marta 2024.

Ugovor o izgradnji vredan 606 miliona evra Republika Srbija potpisala je sa kompanijom „China Road and Bridge Construction“ (CRBC), a prilikom otpočinjanja radova izvođač je državnom vrhu dao uverenje da će Fruškogorski koridor biti gotov godinu dana pre roka, odnosno u martu 2024. godine.

Faktografija

  • projekat: tunel Iriški venac
  • lokacija snimanja: Paragovo, Fruška gora
  • veza: Novi Sad – Ruma
  • trasa: Fruškogorski koridor
  • dužina tunela: 3.480 metara
  • projekat: Koridori Srbije
  • izvođač: CRBC
  • standard bezbednosti: RAPT
  • investicija: 606 miliona evra
  • početak: maj 2021.
  • stanje: jun 2022.
  • rok završetka: mart 2024.
  • foto, video: Aleksandar Morović za Gradnja.rs

Foto-galerija

Zemljani radovi za tunel Iriški venac nadomak Iriga; Foto: Aleksandar Morović za Gradnja.rs
Zemljani radovi za tunel Iriški venac nadomak Iriga; Foto: Aleksandar Morović za Gradnja.rs
U toku su radovi na stabilizaciji tla i izgradnji kampa za radnike; Foto: Aleksandar Morović za Gradnja.rs
U toku su radovi na stabilizaciji tla i izgradnji kampa za radnike; Foto: Aleksandar Morović za Gradnja.rs
Lokacija gradilišta je nedaleko od Vinarije Kovačević; Foto: Aleksandar Morović za Gradnja.rs
Lokacija gradilišta je nedaleko od Vinarije Kovačević; Foto: Aleksandar Morović za Gradnja.rs

Odabrali smo za vas:

Srodni tekstovi

PRIJAVI SE NA NEWSLETTER

Najnovije vesti s našeg portala svakog petka u vašem sandučetu.

Ostavite odgovor

Obavezna polja *