Beograd Centar – Izlazi sa perona VI B
Novi objekti

Prokop: Kako će izgledati glavna železnička stanica „Beograd Centar“

Pored izgradnje stanične zgrade, komercijalnih objekata i garaže, planirana je izgradnja saobraćajnice, a plan je da kompleks u celosti bude izgrađen tokom 2024. godine.

Na novoj glavnoj železničkoj stanici “Beograd Centar”, popularnom “Prokopu”, planirana je izgradnja stanične zgrade, parkinga i pratećih komercijalnih sadržaja, a početak radova očekuje se u trećem kvartalu 2021. godine. Početak radova uslovljen je završetkom radova koji se trenutno izvode iznad budućeg prvog i drugog staničnog koloseka.

Glavna železnička stanica Beograd Centar

Pored stanične zgrade, komercijalnih objekata i garaže, gradiće se i saobraćajnice, uređivaće se zelene površine…

Idejno rešenje je završeno, a urbanistički projekat je predat na razmatranje nadležnim institucijama. Idejno rešenje, koje će proći kroz dalje faze izrade investiciono-tehničke dokumentacije, biće detaljno razrađeno i prema potrebi modifikovano. Pored izgradnje stanične zgrade, poslovno-komercijalnih objekata i višespratne garaže, planirana je izgradnja saobraćajnice, kao i uređenje zelenih i drugih otvorenih površina. Autor idejnog rešenja je privredno drustvo PFB Design d.o.o. iz Beograda.

Idejno rešenje može biti modifikovano spram potreba

Višeetažne garaže

Idejno rešenje podrazumeva izgradnju oko 890 parking mesta na otvorenom i u višeetažnoj garaži. Predviđena je fazna izgradnja, s tim što će se u prvoj fazi graditi stanična zgrada i parking mesta na otvorenom, dok će se poslovno-komercijalni objekti i višeetažna garaža graditi u nekoliko sukcesivnih faza.

Plan je da prva faza bude izgrađena do kraja 2022. godine, a da kompleks u celosti bude izgrađen tokom 2024. godine.

Situacija

Procena je da su neophodne značajne intervencije na ojačanju ploče radi dalje izgradnje.

U toku je izrada investiciono-tehničke dokumentacije, nakon čega će biti obavljena selekcija izvođača. S obzirom na kompleksnost projekta, izvesno je da će na realizaciji radova biti angažovano više izvođača.

Ispitivanja nosivosti i stanja postojeće armirano-betonske konstrukcije izvršio je Institut za materijale i konstrukcije, Građevinskog fakulteta u Beogradu. Njihova procena je da su neophodne značajne intervencije na ojačanju ploče radi dalje izgradnje.

Beograd Centar N2

Idejno rešenje podrazumeva izgradnju oko 890 parking mesta na otvorenom i u višeetažnoj garaži.

Poslovno-komercijalni deo kompleksa prvenstveno će biti namenjen budućim korisnicima i posetiocima poslovno-komercijalnih objekata, ali će u sklopu kompleksa svakako biti i sadržaji namenjeni posetiocima železničke stanice.

Nakon završetka izrade investiciono-tehničke dokumentacije, uključujući i projekat za građevinsku dozvolu i projekat za izvođenje radova, biće predstavljeni ostali detalji projekta.

Beograd Centar

Javna prezentacija

Naručilac izrade projekta je Railway City doo Beograd, a nosilac izrade Urbanistički centar doo Beograd. Javna prezentacija traje do 25. januara 2021. godine.

 

Prilaz stanici Beograd Centar
Panorama

Kad ste već ovde…

Postani deo Gradnja zajednice

Najnovije vesti s našeg portala svakog petka u vašem sandučetu.

Srodni tekstovi

4 komentara

  1. Zoran

    Evo ovako:
    na prvu – jeste atraktivno.
    Da je naslov: „Beograd dobija jos jedan trzni centar, ovog puta na Kosutnjaku“ bilo bi savrseno prikladno.
    Eto tako, meni nije adekvatno za zgradu glavne zeleznicke stanice nase prestonice.
    Mislim da ne treba dalje da pisem. Npr, pre neki dan sam video prenamenu i rekonstrukciju poste i pripajanje stanici u NYC. (The new transit hub expands Penn Station into the landmarked James A. Farley Post Office Building on Eighth Avenue, increasing capacity at the busiest railroad station in the country – mozete lako naci : „the new Moynihan Train Hall“ ako to proguglate, ako vec niste).
    E…
    Kad je vidim, kad udjem – hocu da znam da sam na zeleznickoj stanici. da pomirisem, dodirnem, najezim se ako je moguce. Znam da ne moze sve, ali bar malo te atmosfere pred putovanje…Izgubicemo arhitekturu ovako..

  2. Darko

    Ne sumnjam da ce zgrada kao zgrada biti funkcionalna i savremenog izgleda ali se bojim da sama mikro lokacija nije bas najsretnija. Veza sa centrom grada je Kneza Milosa koja i sada jedva podnosi sav saobracaj. Zatim, koji gradski prevoz ce da vozi do centra? Trolejbusi ?
    Imajuci u vidu da ce, poboljsanjem infrastrukture zeljeznicki saobracaj sve vise dobijati na vaznosti, koliko u medju lokalnom toliko i u medjunarodnom saobracaju, treba ocekivati znacajno povecanje broja putnika.

    Zar nije bilo bolje da se glavna gradska stanica pravi na Novom Beogradu, gde ce biti i glavna autobuska stanica i gde ima prostora i sirine a da Prokop bude samo usputna stanica za ovaj deo grada.

  3. Aksentije

    Moje mišljenje je da jedan stari grad, kao što jeste, Beograd zaslužuje više arhitektonskog poštovanja nego što je prikazano. Ovo je varijanta ‘pije vodu dok majstori ne odu’, za 20-30 godina će izgledati kao kanta bez duše, da se ne lažemo. Sva ova staklarija, tobož neki tržni centar koji će se svesti na ćevabdžinicu neminovno i protok žena lakog morala…. Tako će i hotel izgledati. Mislim da je trebalo malo monumentalni je osmisliti nego ovako na prečac, a tim pre što se ideja Prokopa valja, pa malo gura pod tepih, još od ’70ih. Očekivao sam bolje, nekako mi ne paše kao neko ko je tu rođen.

Оставите одговор на Zoran

Obavezna polja *