Snimak dronom od 27. januara 2021. godine; Foto: Aleksandar Morović/Gradnja.rs
Građevinarstvo, Izdvojeno

Šta se sve radi na Železničkoj stanici kako bi Novi Sad dočekao brzi voz

Radovi na rekonstrukciji prva tri koloseka kao i nadvožnjaka u Kisačkoj privode se kraju kako bi linija brzog voza Beograd – Novi Sad mogla da krene do 10. marta.   

Sudeći prema najavama, prvi brzi voz na relaciji Beograd – Novi Sad krenuće da saobraća najkasnije do 10. marta ove godine, te se u skladu s tim privodi kraju prva faza radova na rekonstrukciji Železničke stanice u Novom Sadu, započeta krajem septembra prošle godine.

Takođe, novosadsko JKP “Put” započelo je ovog meseca radove na prilaznim putevima do platoa ispred staničnog ulaza za putnike, a najavljeno je i uređenje stanice u obližnjem Petrovaradinu.

Pročitajte još na Gradnja.rs:

Pogledajte dron reportažu od 27. januara:

Prva faza radova obuhvata rekonstrukciju tri stanična koloseka, kao i 10. i 11. kolosek.

U okviru prve faze radova – koja obuhvata prva tri stanična koloseka, kao i 10. i 11. kolosek  – rekonstruisani su stanični peroni, temelji perona i nadstrešnica, kao i šahtovi za kišnu kanalizaciju, dok će drugom fazom biti obuhvaćeni radovi na preostalim kolosecima.

I dok se užurbano izvode radovi na osavremenjavanju koloseka, u toku je i rekonstrukcija novosadske železničke stanice, inače izgrađene 1964. godine po projektu Imrea Farkaša. Radove izvodi konzorcijum kineskih kompanija „China Railway International“ i „China Communications Construction Company“, a predviđena je sanacija podova, zidova i krova, kao i energetska sanacija objekta, dok će fasada i stolarija biti zamenjeni.

Postojeći stanični pothodnik ispod trećeg, četvrtog, petog i šestog koloseka biće produžen i modernizovan, a novi deo pothodnika biće dužine 30 metara i činiće ga i stepenišna konstrukcija, kojom će se izlaziti na novoprojektovani treći i četvrti peron.

Stanje iz 27. januara; Foto: Aleksandar Morović/Gradnja.rs

Radovi na stanici

Pothodnik će biti dugačak ukupno oko 60 metara, a sa prilaznim stepeništem i liftovima njegova korisna površina iznosiće oko 800 kvadratnih metara.

Predviđeno je i da stanica bude prilagođena osobama s posebnim potrebama, što podrazumeva uvođenje dva lifta i rekonstrukciju toaleta. Za osobe sa slabijim vidom predviđeno je postavljanje taktilnih vodilica na stazama u stanici.

U unutrašnjosti stanice renoviran će biti Centar za daljinsko upravljanje, kancelarije i restoran, čije prostorije nisu menjane više od pet decenija.

Pragovi spremni za ugradnju; Foto: Aleksandar Morović/Gradnja.rs

Nadvožnjak u Kisačkoj

Zbog projekta pruge Beograd – Stara Pazova – Novi Sad – Subotica – državna granica, potrebno je bilo renovirati i nadvožnjak u Kisačkoj ulici, a radovi koji su počeli 3. oktobra prošle godine trebalo bi da budu gotovi do marta 2022, kada će ova prometna novosadska saobraćajnica ponovo biti otvorena za saobraćaj.

Radovi na podvožnjaku u Kisačkoj ulici; Foto: Aleksandar Morović/Gradnja.rs

Šta je sve rekonstruisano

Da podsetimo, nadvožnjak za železničku prugu dobila je i Temerinska ulica u Novom Sadu, a on je završen krajem februara prošle godine. Stari je srušen, a novi, dug preko 30 metara, sadrži tri koloseka, od kojih će dva biti korišćena za potrebe brze pruge.

Takođe, tokom rekonstrukcije je demontirano i uklonjeno ukupno oko dva kilometra staničnih koloseka, jedanaest skretnica, zatim kolosečni materijal, kao i tucanik sa prva tri, desetog i jedanaestog staničnog koloseka.

Foto-galerija:

Foto: Aleksandar Morović/Gradnja.rs
Foto: Aleksandar Morović/Gradnja.rs
Snimak dronom od 27. januara 2021. godine; Foto: Aleksandar Morović/Gradnja.rs
Snimak dronom od 27. januara 2021. godine; Foto: Aleksandar Morović/Gradnja.rs
Radovi na podvožnjaku u Kisačkoj ulici; Foto: Aleksandar Morović/Gradnja.rs
Radovi na podvožnjaku u Kisačkoj ulici; Foto: Aleksandar Morović/Gradnja.rs
Foto: Aleksandar Morović/Gradnja.rs
Foto: Aleksandar Morović/Gradnja.rs
Foto: Aleksandar Morović/Gradnja.rs
Foto: Aleksandar Morović/Gradnja.rs
Pragovi spremni za ugradnju; Foto: Aleksandar Morović/Gradnja.rs
Pragovi spremni za ugradnju; Foto: Aleksandar Morović/Gradnja.rs

Faktografija

  • projekat: rekonstrukcija Železničke stanice Novi Sad, I faza
  • investitor: Infrastruktura železnice Srbije a.d.
  • projektant: CRDS
  • izvođač: CRI
  • radovi I faze: koloseci 1, 2, 3, 10 i 11, izgradnja novog perona i nadstrešnice
  • projekat: podvožnjak u Kisačkoj
  • izvođač: RŽD International
  • početak: septembar 2021.
  • stanje: 27. januar 2022.
  • rok završetka: mart 2022.
  • foto, video: Aleksandar Morović za Gradnja.rs

Odabrali smo za vas:

Srodni tekstovi

PRIJAVI SE NA NEWSLETTER

Najnovije vesti s našeg portala svakog petka u vašem sandučetu.

1 komentar

  1. Duki

    Zaboravili ste da navedete da je stručni nadzor na izvođenju radova Project biro Utiber Novi Sad i da se radi po projektima koje je uradio CIP Beograd (ne CRDS).

Ostavite odgovor

Obavezna polja *