Zahvaljujući vertikalnoj kompoziciji objekta, ova kuća podseća na drveća koja je okružuju.

Kuća poljskog vajara Jaceka Jarnuszkiewicza zajednički je rad samog vajara i arhitekata Marie-Claude Hamelin i Loukas Yiacouvakis.

Projekat je osmišljen tako da prati smernice nadrealističke tehnike kadaver gde umetnik nadograđuje rad prethodnog umetnika. Iz ovakvog načina rada proisteklo je rešenje s vertikalnom strukturom jasnih linija koje nadopunjuje idiličan krajolik jezera Trousers u Kanadi.

Objekat čine dva drvena kubusa koji međusobno stvaraju igru neprozirnosti i transparencije što sve zajedno čini da se kuća ujedinjuje s prirodom.

 

Po utvrđenoj kompoziciji, projekat je urađen konsekventno: iz ruke jednog kreatora do ruke sledećeg kreatora, od osnove prostora do njegovog ambijenta, od izbora detalja pa sve do završnih detalja.

Kompoziciju kuće čine dva drvena kubusa – jedan taman, drugi svetao – koji međusobno stvaraju igru neprozirnosti i transparencije što sve zajedno čini da se kuća ujedinjuje s prirodom, a da se u isto vreme priroda integriše u kuću.

Dodir s prirodom

Otvoreni plan kuće, površine od 160 kvadratnih metara, omogućava fluidnost prostora i kontinuitet između nivoa prizemlja i sprata kuće, kao i između unutrašnjosti i eksterijera.

Mezanin na poslednjem spratu završava se velikom natkrivenom terasom koja je istovremeno i platforma za posmatranje obližnjeg jezera i divljih životinja.

Mezanin na poslednjem spratu završava se velikom natkrivenom terasom koja je istovremeno i platforma za posmatranje jezera i divljih životinja.

 

Osnova prizemlja

Kuća prima veliku količinu dnevne svetlosti zahvaljujući velikoj staklenoj fasadi koja se proteže kroz tri sprata.

U zoru ili u sumrak, kuća izgleda kao fenjer u srcu šume.

A kada padne sneg…

Foto: Francis Pelletier

Kada ste već tu, pogledajte i ovo: