Ključni građevinski objekat saobraćajnice Novi Sad – Ruma biće dvocevni tunel kroz Frušku goru dužine 3,5 kilometara.

Iz vizuelizacije urađene od strane Petra Dragića, a prema idejnom projektu Instituta za puteve iz Beograda, možemo videti tačan potez putne deonice državnog puta I-B reda br. 21 koji će omogućiti bržu saobraćajnu vezu između Novog Sada i Rume i samim tim rasteretiti mesta kao što je, na primer, Irig.

Putna deonica pripada fruškogorskom koridoru, a povezaće obilaznicu oko Rume i Novi Sad.

Pogledajte kako će izgledati tunel i fruškogorski koridor:

Saobraćajnica ima za cilj da rastereti urbanizovane površine i izmesti tranzitni saobraćaj s prostora Nacionalnog parka Fruška gora.

 

Saobraćajnica se prostire u planinsko-ravničarskom terenu u sremskom delu Vojvodine. Ključni građevinski objekat ove saobraćajnice je tunel “Iriški Venac” kroz Frušku goru, kao dvocevni tunel u dužini od oko 3,5 kilometara. Ovaj tunel će ujedno biti i najduži tunel u Srbiji.

Naplatna rampa na saobraćajnici Novi Sad – Ruma

Ova saobraćajnica ima za cilj da saobraćajno rastereti urbanizovane površine i izmesti tranzitni saobraćaj s prostora Nacionalnog parka Fruška gora kroz tunel “Iriški Venac”.

Saobraćajnica je deo fruškogorskog koridora koji će biti i veza između koridora X i koridora IV, a po rangu to će biti vangradska saobraćajnica rezervisana za brzi motorni saobraćaj.

Položaj saobraćajnice:

Za nostalgičare

Prema projektu, zadržaće se i postojeće saobraćajnice koje vode ka vrhu Iriški Venac, tako da će vozači koji budu imali nostalgiju prema iriškoj „lakat krivini“ moći da koriste i stari put.

Kroz vizuelizaciju ovog infrastrukturnog projekta vide se i svi detalji novoprojektovane saobraćajnice koja se jednim delom poklapa sa postojećim državnim putem br. 21 i sa tunelom izbija u podnožje severnog dela Fruške gore.

Ulaz u tunel “Iriški Venac” dugačak oko 3,5 kilometara

Vizuelizacija Petra Dragića urađena je na osnovu realnih podataka iz idejnog projekta koji je urađen od strane Instituta za puteve iz Beograda, i model se može koristiti za sledeće BIM faze (4D, 5D itd).

Ideja o gradnji tunela kroz Frušku Goru, koji bi spojio Novi Sad i Rumu, postoji odavno, a o svim fazama ovog ambicioznog projekta možete pročitati ovde.

Foto, video: Petar Dragić

Kada ste već ovde, pogledajte i ovo: