Arhitektonski tim zadužen za projektovanje beogradske gondole završio je idejni projekat „letećeg tramvaja“ koji će spajati Ušće i Kalemegdan.

Kao što smo ranije pisali, u Skupštini grada Beograda je krajem prošle godine potpisan sporazum o izgradnji žičare, čija će trasa spajati Kalemegdan i Ušće. Na trasi bi saobraćalo 25 gondola, koje bi prevozile oko 3.000 putnika na sat. Investicija je vredna 15 miliona evra, a projekat će sprovesti Javno preduzeće Skijališta Srbije.

Kako saznaje eKapija, završen je idejni projekat koji je u uradio beogradski AGM. Idejnom projektu, koji će biti upućen Republičkoj revizionoj komisiji, prethodilo je izdavanje lokacijske dozvole za ovaj projekat sredinom februara, a sledeći korak je dobijanje građevinske dozvole i početak gradnje, prema dosadašnjim najavama, početkom aprila 2019.

Kabine gondole imaće 10 mesta; foto: AGM

Stanice beogradske gondole imaće prohodne zelene krovove sa urbanim mobilijarom i vidikovcima.

Kao što možemo videti na priloženim renderima, stanice beogradske gondole imaće prohodne zelene krovove sa urbanim mobilijarom i vidikovcima.

Podsećamo, ugovor o gradnji gondole potpisan je krajem decembra 2018. godine, a za izvođače radova prethodno su izabrane tri domaće i jedna italijanska firma. Kako je za eKapiju rečeno u jednoj od njih, beogradskom Elkomsu koji je nosilac projektnih aktivnosti i ujedno izvođač dela radova, kabine gondole imaće 10 mesta, a ne od 10 do 35, kako su ranije preneli mediji.

Na trasi bi saobraćalo 25 gondola, koje bi prevozile oko 3.000 putnika na sat; foto: AGM

A kako će beogradska gondola izgledati kada bude izgrađena, što bi, kako se očekuje, trebalo da se desi do kraja godine, pogledajte na fotografijama novoprojektovanog rešenja.

Novoprojektovano rešenje predviđa prohodne zelene krovove; foto: AGM

Kad ste već ovde…