Nedavno je objavljeno da je prestonica Francuske spremna da obezbedi besplatan javni prevoz za svu decu mlađu od 11 godina.

Kako piše Le Parisien, od septembra bi trebalo da dođe do značajnih izmena u funkcionisanju javnog gradskog saobraćaja u Parizu. Te izmene podrazumevaju da će za decu ispod 11 godina prevoz biti besplatan, uključujući i decu koja nisu državljani Francuske. Osobe s invaliditetom mlađe od 20 godina imaju istu privilegiju, a srednjoškolci uzrasta između 14 i 18 godina imaće 50 posto popusta na javni gradski prevoz ali i besplatni nalog za biciklističkoj sistem Velib.

Cilj uvođenja besplatnog javnog prevoza zapravo je očuvanje životne okoline; Foto: David Fernández, Flickr

Kao jedan od glavnih razloga uvođenja besplatnog javnog prevoza zapravo je očuvanje životne sredine.

Proračuni su da će ovakve izmene koštati grad 15 milona evra godišnje, što je zaista mali deo u odnosu na 11,5 milijardi evra godišnjeg budžeta planiranog za javni prevoz regiona.

Osim ove aktuelne izmene Pariz je u proleće 2018. godine uveo i besplatan prevoz za građane s invaliditetom čija primanja spadaju u nisku i srednju kategoriju, kao i za osobe starije od 65 godina.

Manje automobila, čistiji vazduh

Ova vest usledila je samo nekoliko nedelja nakon što je Luksemburg postao prva zemlja s potpuno besplatnim javnim prevozima, dok je Talin, glavni grad Estonije, tu odluku doneo još prošle godine. Takođe, početkom prošle godine pisali smo o inicijativi da javni prevoz u pet nemačkih gradova postane besplatan kako bi se ispunile nove regulative koje je propisala Evropska unija u cilju poboljšanja kvaliteta vazduha.

Kao jedan od glavnih razloga uvođenja beneficija za građane na polju javnog prevoza zaista je se očuvanje životne sredine. Ukoliko građani manje koriste automobile, vazduh može biti čistiji, a samim tim i gradska sredina zdravija. Međutim, ekspert za javni gradski prevoz Wojciech Keblowshi, ističe da ovakav program primarno upućuje na socijalne beneficije.

„Korišćenje javnog gradskog prevoza od strane ugroženih socijalnih grupa, poput nezaposlenih, starih i mladih koji nemaju prihode kao i srednja klasa, će se povećati jer će im prevoz biti besplatan. Grad im postaje mnogo dostupniji i oni mogu efikasnije tražiti posao ali i učestvovati u gradskim kulturnim dešavanjima.“

Kad ste već ovde…