Kiosk K67 je najpoznatiji po varijanti u crvenoj boji; Foto: Nikola Opačić
Dešavanja

Od kockice do olovke: Kultni kiosk K67 u fokusu izložbe u Beogradu

Pored seta lego kockica, na izložbi će se naći kolaži, crteži, fotografije, printovi, skulpture, instalacija, posteri, pa čak i vez inspirisan kultnim dizajnom.

Početkom februara, portal Gradnja upoznao je javnost sa inicijativom koja bi rezultirala time da kompanija Lego proizvede set za slaganje jedne od ikona industrijskog dizajna u SFRJ, čuvenog Kioska K67, koji je od najpoznatijih kockica na svetu napravio beogradski arhitekta Nikola Opačić.

Kao dodatak ovim naporima, u Beogradu će u četvrtak biti otvorena i izložba čiji je Opačić autor, a na kojoj ćemo imati priliku uživo da vidimo Lego set “Yugoslav Kiosk K67”, kao i radove 17 umetnika iz Evrope inspirisane ovom temom, a mesto održavanja biće Kulturni centar Kula u u Cetinjskoj 15.

Pročitajte još na Gradnja.rs:

Na izložbi ćemo imati priliku uživo da vidimo Lego set “Yugoslav Kiosk K67” kao i radove 17 umetnika iz Evrope inspirisane ovom temom.

Otvaranje izložbe koja nosi naziv “Kiosk sistem K67 – Od kockice do olovke, kako je jedan kiosk inspirisao puno umetnika”, zakazano je za 29. februar u 19 časova, a izložba će trajati četiri dana, odnosno do 3. marta 2024. godine. Posete su od 16 do 21 čas, a ulaz je slobodan.

Pored predstavljanja svog seta, za čiju serijsku proizvodnju možete glasati na platformi Lego Ideas, Opačić je ovim povodom okupio 17 umetnika iz Evrope i bivše Jugoslavije, koji su inspirisani kioskom i svime što on za njih predstavlja stvorili svoje radove. Na izložbi će se naći kolaži, crteži, fotografije, printovi, skulpture, instalacija, posteri, pa čak i vez.

Umetnici čiji će se radovi naći na izložbi su: Nikola Opačić, Ana Momčilović, Boris Mijatović, Dejoslavija, Joe Clark – K67 Berlin, Jovana Radujko, Maja Stojanović, Marina Čabrilo, Matija Vuković, Mira Karaklajić, Neda Mojsilović, Partyzan Clothing, Sabrina Krilić Klisura, Saša Aleksić, Sonja Bajić, Tijana Milanović, Utrina Hoxha i Yunicorns.

Za vizuelni identitet izložbe zadužen je Sven Sorić, “freelance” grafički dizajner, samostalni umetnik i predsednik Hrvatskog dizajnerskog društva, dok će muziku na otvaranju puštati Peđa Radović, uz izbor sastavljen od zaboravljenih bisera jugoslovenskog fanka, džeza i roka, ali i šlagera.

Opačićeva varijanta kioska K67 u beloj boji; Foto: Nikola Opačić

Kiosk uklopiv na skoro svaku lokaciju

Da podsetimo, Kiosk K67 kreirao je 1966. godine slovenački arhitekta i dizajner Saša Janez Mehtig (Mächtig), a patentiran je 1967. godine, po čemu je i dobio ime.

Dizajn je zasnovan na modulima ojačanim polifiberom, koji se mogu koristiti kao pojedinačne jedinice ili se kombinovati u veće aglomeracije, uz mogućnost ugošćavanja mnoštva različitih funkcija.

K67 se pojavljivao u različitim kombinacijama boja, sa crvenom kao najčešćom, te otuda i popularni naziv „crveni kiosk“, dok je modularni dizajn jedinica omogućavao uklapanje na skoro svaku lokaciju.

Proizvodila ga je fabrika Imgrad iz Ljutomera u Sloveniji, koja je 1968. krenula sa serijskom proizvodnjom za tržište čitave socijalističke Jugoslavije, da bi jedan primerak završio decenijama kasnije u muzeju MoMA u Njujorku.

Izabrali smo za vas...

Postani deo Gradnja zajednice

Najnovije vesti s našeg portala svakog petka u vašem sandučetu.

Srodni tekstovi

Ostavite odgovor

Obavezna polja *