Spratnost objekta je 4Po+Pr+29+Ps; Vizuelizacija: Proaspekt
Izdvojeno, Novi objekti

Kula M2: Vizuelni reper budućeg staničnog kompleksa u Bloku 42

Vazdušna cezura u središnjem delu od 11 do 13 sprata predstavlja ključni oblikovni motiv objekta, koji umnogome doprinosi njegovoj osobenosti i prepoznatljivosti.

Visoka ravno 100 metara i sa ukupnom bruto površinom od 92.000 kvadrata, Kula M2 budući je mešoviti gradski centar čija se izgradnja planira u okviru budućeg kompleksa autobuske i železničke stanice u Bloku 42 na Novom Beogradu.

Investitor je preduzeće Gupix NBG d.o.o. iz Beograda, dok se arhitektonski koncept objekta oslanja na dodatnu urbanističko-arhitektonsku razradu prvonagrađenog konkursnog rešenja prof. Vladimira Lojanice i prof. Milana Lojanice.

Pročitajte još na Gradnja.rs:

Kula otvara sa viših etaža nove potencijale za kvalitetne gradske vizure; Vizuelizacija: Proaspekt

Parcela od 7.800 kvadrata

Prema projektu za izvođenje, koji potpisuje beogradski Mašinoprojekt Kopring, objekat Kula M2 biće izgrađen na parceli površine od 7.831 m² i pripada zoni mešovitih gradskih centara, zona M2. Spratnost objekta je 4Po+Pr+29+Ps.

Objekat je smešten u delu Bloka 42 između konstrukcije železničkog mosta i Ulice Milutina Milankovića, uz Ulicu Antifašističke borbe, i namenjen je sadržajima kao što su stanovanje, poslovanje, komercijalni sadržaji, predškolska ustanova, podzemna garaža.

Kako se navodi u tehničkom opisu arhitekture, kula svojom pozicijom teži da se udalji od nepovoljnih uticaja intenzivnog saobraćajnog čvora, istovremeno otvarajući sa viših etaža nove potencijale za kvalitetne gradske vizure.

„Objekat izrasta iz pločaste površine staničnog trga železnice, sa sopstvenim pripadajućim prostorom oko sebe takođe rezervisanim za javni trg, koji je značajna dopuna u urbanoj fizionomiji grada i koji uvećava upotrebnu vrednost gradske teritorije i kvalitet doživljaja, uz uvođenje eko-sistema naglašenih zelenih morfologija – zaštitnog pejzažnog prstena“, navodi se u projektu.

Prikaz makrolokacije predmetnog prostora

Nadstrešnice na strateškim pozicijama ulaza i pristupa

Kontakt objekta sa parterom odlikuje protočnost pešačkih kretanja i vizura na nivou prizemlja, ostvarenih kroz kolonade, dok je udobnost prilaza objektu i korišćenja sadržaja u prizemlju podržana uvođenjem nadstrešnica na strateškim pozicijama ulaza i pristupa objektu.

Deo kule koji korespondira sa horizontalnim regulacijama u neposrednom okruženju razlaže se u vidu nižeg i višeg bazisa, koji su prema trgu železničke stanice oblikovani tako da i sami formiraju interni nastavak javne površine i usmeravaju pešačke tokove ka glavnim ulazima u objekat.

Viši bazis je u zaleđu trga, nastavlja visinsku regulaciju postojećeg objekta NCR, a zajedno su vizuelni odgovor na izražen uticaj linearnosti konstrukcije železničkog mosta u zaleđu.

Ka višim etažama prostorno-volumetrijske reakcije na uticaje iz neposrednog okruženja su sasvim umirene, tako da iz razuđenog bazisa izrasta vertikalna prizmatična forma kule, upravno postavljena u odnosu na železnički saobraćaj. Svoje podužne strane otvara ka trgu i vizurama ka Novom Beogradu ali i ka Starom gradu.

Situacija prizemlje

Arhitektonski izraz teži ukusu savremenog doba i svežini ideja koje mogu da ponesu namenu i identitet mesta – pamtljivost kompleksa.

„Ideja prostorno-vizuelne interpretacije svojevrsnog portala svoju refleksiju nalazi u samom oblikovanju kule, čiju volumetrijsku monolitnost prekida vazdušna cezura u središnjem delu od 11 do 13 sprata, što predstavlja ključni oblikovni motiv objekta, koji umnogome doprinosi njegovoj osobenosti i prepoznatljivosti“, navodi se u projektu i dodaje:

„Arhitektonski izraz teži ukusu savremenog doba i svežini ideja koje mogu da ponesu namenu i identitet mesta – pamtljivost kompleksa. Čitava predstava celine je dopunjena i oplemenjena unošenjem elemenata prirode u arhitekturu, što je bio razlog pozicioniranja pojaseva vegetacije i pokrenute topografije terena (zeleni pošumljeni breg, parkovske površine u nastavku staničnog trga i sl.) u projekat“.

720 parking mesta na četiri podzemne etaže

Za potrebe smeštanja mirujućeg saobraćaja planirane su četiri podzemne etaže. U zoni partera ostvareno je 19 PM, a u podzemnoj garaži 701 PM – ukupno 720 PM, od čega je 29 PM rezervisano za osobe sa posebnim potrebama (5%).

Konačan broj parking mesta će biti definisan u narednim fazama izrade projekta, dok se u određenim zonama garaže predviđaju parkinzi za bicikle, kao i parking mesta sa mogućnošću ugradnje punjača za električne automobile.

Depandans predškolske ustanove je smešten u prizemlju i na 1. spratu objekta na jugozapadnoj strani, paralelno uz Ulicu Nova 1. Pozicija je povučena u zaleđe bloka, daleko od ugla prometne raskrsnice i glavnih pešačkih tokova.

Ustanova je projektovana za smeštaj 80 dece koja su podeljena u 3 grupe, i ima sopstvenu ograđenu zelenu površinu kojoj se pristupa preko izlaza na strani ka budućem objektu železničke stanice (železnički trg).

Luksuzni stanovi veće kvadrature i strukture planirani su na poslednjim etažama; Vizuelizacija: Proaspekt

Projektom je ostvareno 390 stambenih jedinica različite strukture: dvosobni, trosobni, četvorosobni i petosobni.

Stambene jedinice počinju od 3. sprata, a od 8. do 14. sprata stanovanje je grupisano u dva gabarita razdvojena vazdušnom cezurom. Od 15. do 29. sprata stanovanje je projektovano u kompletnom gabaritu kule.

Spratne visine stambenih etaža su 3,15 m, izuzev poslednja 3 sprata – 28, 29. i povučeni sprat – koji su planirani za luksuzno stanovanje i veće strukture stanova.

U funkciji stanovanja projektom su planirani i rekreativni sadržaji na 8. spratu, kao što su bazen i teretana i moguće im je pristupiti iz oba stambena jezgra na ovom nivou, dok je na 10. spratu moguće izaći na vidikovac.

Projektom je ostvareno 390 stambenih jedinica različite strukture: dvosobni, trosobni, četvorosobni i petosobni, gde su luksuzni stanovi na poslednjim etažama veće kvadrature i strukture.

Što se tiče bilansa bruto površina, ukupna BGRP objekta iznosi 92.045 , od čega na nadzemni deo otpada 66.090 m², a na podzemni preostalih 25.955 metara kvadratnih.

 

Faktografija
naziv objekta:

Kula M2, mešoviti gradski centar u Bloku 42, Novi Beograd

autori idejnog rešenja:

prof. Vladimir Lojanica, dia, prof. Milan Lojanica, dia – Proaspekt d.o.o.

projekat za izvođenje:

Mašinoprojekt Kopring A.D.

investitor:

Gupix NBG d.o.o.

ukupna BGRP:

92.045 m²

broj podzemnih etaža:

4 nivoa garaže sa oko 720 PM

broj stambenih jedinica:

390

 

visina venca objekta:

100 m

vizuelizacija:

Proaspekt d.o.o.

Izabrali smo za vas...

Postani deo Gradnja zajednice

Najnovije vesti s našeg portala svakog petka u vašem sandučetu.

Srodni tekstovi

20 komentara

  1. Darko

    Šta je ovo, Rusija devedesetih?????????
    Kada ovo potpisuju profesori, čemu mi onda da se nadamo??????

  2. Markoni

    Arhitekta izgubljen u vremenu. Kao da je radjeno 2003.

  3. Arhitektica

    Dragi profesori, perjanice nepotizma, vodite svoje unuke u vrtić pored pruge

  4. Zoran

    Sramotno! Mene bi bilo sramota da sam arhitekta i da ovu mega hruščevku ovde postavim i još nazivam remek delom arhitekture. Ovo je sve drugo samo nije arhitektura. Ovo je ruženje Beograda i nastavak dominacije ptevazidjene estetike iz XX veka.

  5. Pera

    Ako bi se fasada ‘pojednostavnila’ uz malo veći otvor po sredini zgrade, izgledala bi neuporediv bolje.

  6. asdf

    meni je ovo kul. Mozda nesto najlepse sto sam skoro video.

  7. ARH

    Sta reci za ovo, uzas!

  8. Aca

    Ovo je grozno, ovo nije kula, vec zid. Arhitektura Belorusija pocetak 2000. Ovaj arhitekta treba da se odrekne svoje diplome i necim drugim da se bavi.

  9. S

    Sramota, 100 bolje bi isprojektovali studenti prve godine.

  10. Aleksandar

    Zgrada u predrađu Astane. Ovo je neprihvatljivo.

  11. miki

    nekada u zlatno vreme ratovanja i zadnjeg eskapizma 90-ih da će ikad biti bolje anka crnotravka je pevala … hej komšija, komšija dok ti je žena u bašti prepusti se mojoj mašti, a danas nema više ni bašti ni anke sami beton i reštke ko na zatvorima pa će biti : hej komšija dok ti je žena u obdaništu na prvom skokni na osmi na jedan brzi čučanj u teretani, ruskaja tuga serbistana

  12. dejan

    Ružno, zastarelo i nadasve neinventivno.
    Od profesora na našem fakultetu očekujem da daju smernice savremenih tendencija, a ne da nas vraćaju u prethodni vek i arhitekturu Severne Koreje.

  13. Repa

    Ne razumem zašto ovolika odbojnost prema projektu?! Kad se malo bolje pogleda izgleda baš dobro.

  14. Stefan

    Zalosna arhitektura, razocaravajuc projekat.

  15. sarge

    Jezivo sta se gradi u 21 veku.

  16. Ana

    Hajde samo da se ponadamo da Lojanice nikako nisu projektovale stanovanje u ovom objektu u idejnom rešenju već da je to naknadno urađeno na insistiranje neukih investitora.
    Nas su profesori na fakultetu učili da lokacija u zoni pruge, uz specifičnu namenu kao što je železnička stanica, nikako nije za stanovanje niti vrtić, već jedino za hotel, komercijalnu i poslovnu namenu. Ili se sad to ni ne uči, a zdravog razuma nema…?
    Priče o zelenilu su smešne na ove količine betona, 4 etaže kopanja … poplaviće se uz veće kiše i ovaj deo grada. Forma teško da je kula … kule su vitke. Ovo je maksimalno popunjavanje prostora.
    A za koga li su ti stanovi? Pa sigurno ne za porodične ljude koji će tu voditi decu u vrtić :)))
    Zida se samo logikom šta će se lakše prodati, kompletni urbanistički principi padaju u vodu.

  17. Miodrag iz Peći

    Ne znam kako će se osećati stanari zgrade pored vrlo prometne železničke stanice jer sirene i najave polaska i dolaska vozova i to svih 24 sata je iritantno. U Sloveniji odnosno Ljubljani kupac je izdejstvovao za 50% nižu cenu stana koji je okrenut crkvi a složićete se vozovi su bučniji od crkvenih zvona.

  18. Miki

    Ovo je vrhunska poslovna lokacija, potpuno neprimerena za stanovanje. Zapravo cela leva strana bulevara Milutina Milankovića je poslovna zona po izvornom urbanističkom planu i to jedino ima smisla. Ovo je veliko odstupanje od plana, budući stanari će sigurno osetiti sve posledice toga.

  19. Jovan

    Ovo neverujem da neki nas arhitekta crta takvog zida. Isti stil kao one 5-6 jeftine kule u Beograd na vodi. Tamo pored zeleznicka stanice nesme se graditi stambenu kulu nego samo neku poslovnu zgradu, neki remek delo, kad se stize u BG iz Madjarske ili Novog sada ili sa vozom od aerodroma.

  20. gogi

    Iako nisam arhitekta, bilo bi me sramota da kazem da sam ja ovo dizajnirao i da stavim svoj potpis. A to sto su dva profesor-doktora stavili svoje potpise, cini sve ovo samo jos poraznije.

Ostavite odgovor

Obavezna polja *