Otvaranjem dnevnika radova i potpisivanjem zapisnika o uvođenju kineskog konzorcijuma China Road and Bridge Corporation (CRBC) u gradnju, u Stonu, na poluostrvu Pelješac, počela je izgradnja Pelješkog mosta.

Od danas počinje da teče ugovoreni rok za izgradnju mosta, koji će povezati jug Hrvatske s ostatkom zemlje, preko teritorije BiH, i koji mora biti završen za 36 meseci, piše N1.

CRBC je u posao uveden tri meseca pošto je u Dubrovniku potpisan ugovor o gradnji mosta s pristupnim putevima. Evropska unija projekat sufinansira s 357 miliona evra, odnosno sa 85 odsto prihvatljivih troškova. Ukupna vrednost projekta premašuje 526 miliona evra, od čega su prihvatljivi troškovi malo veći od 420 miliona evra.

Ovo je treći put da počinje gradnja Pelješkog mosta. Do 2010. završeno je tri odsto posla – dva stuba koji se sad ruše.

Ovo je treći put da počinje gradnja Pelješkog mosta. Prvi put je gradnju Pelješkog mosta pominjao SDP-ov župan Ivan Šprlje 1997. ali većina ga pamti iz doba premijera Ive Sanadera koji je 2003. obećao da će izgraditi most a 2005. je svečano označio početak gradnje. Dve godine kasnije, 2007, Sanader pred parlamentarne izbore po drugi put svečano otvara gradnju mosta koja je zaustavljena 2010. Do tada je završeno tri odsto posla – dva stuba koji se sad ruše.

Most koji razdvaja?

Predsednik uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić rekao je prilikom uvođenja u posao da se neke stvari još moraju prilagoditi, ali da je to „sastavni deo projekta“. Na pitanje može li tužba Bosne i Hercegovine zaustaviti radove, odgovorio je: „Mi smo ovde operativci, deo koji se odnosi na tužbu BiH je politika“.

Iako je Republika Hrvatska od Evropske komisije dobila novac za gradnju, u BiH se ta odluka osporava i podseća da Predsedništvo nikada nije dalo saglasnost za gradnju Pelješkog mosta koji bi zatvorio pristup otvorenom moru u Neumu i odsekao Bosnu i Hercegovinu od međunarodnih voda. Stručnjaci upozoravaju da se prvo mora utvrditi međudržavna granica na moru, odnosno u neumskom akvatorijumu, piše Slobodna Evropa.

Traže se radnici iz Srbije

Kako smo ranije pisali, na birou za zapošljavanje u Dubrovačkoj-neretvanskoj županiji nema nijednog građevinskog inženjera, ali moguće je da će kineska kompanija pokušati da privuče dobre radnike dobrim platama i ostalim benefitima. Procenjuje se da u Hrvatskoj trenutno nedostaje nekoliko hiljada građevinaca, najpre zbog znatnog odliva rade snage iz ove zemlje u poslednjih nekoliko godina. Tako će, po svemu sudeći, Pelješki most graditi radnici iz Srbije, BiH, Crne Gore i Makedonije.

Kad ste već ovde…