Na Tehnološkom univerzitetu u Beču, razvijena je posebna formula betonske smese koja sprečava razdvajanja opasnih fragmenata čak i u slučaju teškog udara.

Masivne betonske barijere, koje zovu i New Jersey, često se postavljaju na sredini autoputeva kako bi se sprečilo prodiranje vozila u suprotnu traku, međutim, ukoliko dođe do udara s jedne strane beton se često rasprsne na drugu stranu kolovoza. Iz tog razloga je na Tehnološkom univerzitetu u Beču razvijena posebno „žilava“ betonska mešavina, koja sprečava fragmentisanje, a eksperimenti s kamionima i autobusima, dokazali su efikasnost novih betonskih zaštitnih zidova.

„Naš cilj je bio da razvijemo novi tip betona koji može da izdrži visoka dinamička opterećenja i nije krt, već prilično čvrst i popustljiv“, objašnjava Ildiko Merta, građevinska inženjerka u Institutu za građevinske konstrukcije i tehnologiju pri Tehničkom univerzitetu u Beču. „Prvo smo teoretski istražili različite materijalne mogućnosti, a zatim implementirali neke od ovih ideja i testirali svojstva novih tipova betona na Tehničkom univerzitetu u okviru testova otpornosti na pritisak“.

DELTABLOC proslavlja uspešno održane testove

Test je pokazao da čak i kamion od 38 tona pri brzini od 60 km/h nije uspeo da ošteti ovaj bezbednosni sistem.

U saradnji sa kompanijom DELTABLOC, vodećim proizvođačem zaštitnih barijera, razvijen je inovativni test kako bi se u realnim uslovima moglo ispitati dinamičko opterećenje u slučaju udara, a najbolje su se pokazale barijere iz Austrije.

Test je pokazao da čak i kamion od 38 tona pri brzini od 60 km/h nije uspeo da ošteti ovaj bezbednosni sistem. Isto važi i za autobus od 13 tona koji se kretao brzinom od 70 km/h.

Betonski zid koji spašava živote

Fiksni sistem s novom betonskom formulom DELTABLOC je već instalirao u Španiji i Nemačkoj, a novi projekti su u toku. Time je ova kompanija postala prva i jedina kompanija na svetu koja može da ponudi konkretne sigurnosne barijere na ovom nivou bezbednosti.

„Pre početka radova na projektu, bili smo uvereni da je ovako nešto nemoguće postići. Međutim, za samo 18 meseci razvoja, napravili smo ovo remek-delo! Ova revolucionarna tehnologija će spasiti živote širom sveta“ – Kaže Thomas Edl, diplomirani inženjer građevinarstva na Tehnološkom univerzitetu u Beču, a sada i direktor DELTABLOC International.

Istraživanje je sprovedeno u okviru programa COMET K1 Federalnog ministarstva za transport, inovacije i tehnologiju (BMVIT), Federalnog ministarstva za nauku, istraživanje i ekonomiju (BMVFV) i saveznih država Gornje i Donje Austrije.

Izvor: TU Wien

Kad ste već ovde…