Ugledni svetski magazin New York Times piše o Nišu, a povod je projekat Novi Niš vredan više od 140 miliona evra, u kojem će prve zgrade nići do kraja 2018.

Američka kompanija Clean Earth Capital je 2011. godine za 1,5 miliona evra kupila zemljište bivše kasarne Bubanjski heroji, a kamen temeljac za luksuzni poslovno-stambeni kompleks Novi Niš položen je u proleće 2016. godine. Dve godine kasnije, radovi u ovom naselju ubrzano teku, polako niču zgrade, a prvi stanari se očekuju do proleća 2019. godine.

– Završavamo zgrade 11 i 12 za grad Niš, koji će ih potom predati Ministarstvu odbrane Srbije. Ukupna kvadratura ovih zgrada je 7.600 m2, a biće završene do 31. decembra 2018. godine. U proleće 2019. godine biće završena i luksuznija stambena zgrada projektovana u Vašingtonu, koja se sastoji od 76 jedinica. U januaru 2019. godine počinjemo sa gradnjom još tri stambene zgrade Bauhas dizajna, ukupne veličine od 5.200 m2, a završićemo ih najkasnije do 1. septembra 2019. godine – kaže za eKapiju Philip Bay, direktor kompanije Clean Earth Capital.

Izgradnja novog „urbanog centra južne Srbije“ u u toku; Foto: Facebook, Novi Niš

U ranim fazama sklopljena je saradnja s kompanijom AECOM, dok je sada za dizajn zadužen Leo A. Daly iz Vašingtona.

U naselju Novi Niš planiran je i komercijalni sadržaj a to pre svega uključuje trgovački centar, hotel, poslovnu zgradu, T-kulu mešovite namene, uključujući i novi supermarket Lidl koji će biti smešten na glavnom ulazu u kompleks.

Procenjena i planirana veličina celog projekta je više od 220.000 kvadratnih metara, međutim, kako ističe Bay, urbanistički projekat omogućava gotovo 410.000 m2.

– Ipak, ne planiramo da na naših 15 hektara zemlje uradimo projekat u Hong Kong stilu i zauvek uništimo tržište. Imamo fazni pristup i želimo da podignemo standarde i vrednosti na tržištu nekretnina u čitavom Nišu.

Prilikom rada na projektu, kompanija Clean Earth Capital sarađivala je sa brojnim partnerima, pa je u ranim fazama sklopljena saradnja sa kompanijom AECOM iz Virdžinije, dok je sada za dizajn zadužena kompanija Leo A. Daly iz Vašingtona.

Situacija; Foto: Facebook, Novi Niš

New York Times o Novom Nišu

Zahvaljujući projektu Niš se našao i na stranicama čuvenog New York Timesa, a kako za Južne vesti kaže Philip Bay, direktor kompanije Clean Earth Capital, nije reč o promo tekstu, već je deo standardne rubrike o nekretninama „Jedan kvadratni metar“.

Da je reč o plaćenom tekstu onda bi on, pojašnjava Bay, bio u posebnoj reklamnoj sekciji. „NewYork Times je napisao mnoge članke o Balkanu u proteklih 20 godina. Poslednjih 18 meseci su me kontaktirali i pitali mnoga pitanja preko telefona. Prošli mesec su odlučili da napišu članak – kaže Bay.

Pored niže cene rada i investiranja, piše njujorški list, Bay prednost vidi i u strateškom položaju Niša, pa ga percipira i kao novi “urbani centar” južne Srbije.

Kad ste već ovde…