Ponude se dostavljaju do 17. januara; Render: UGZI
Konkursi

Raspisan tender za projekat izgradnje biciklističko-pešačkog mosta u Novom Sadu

Planom je predviđeno zadržavanje postojećih stubova nekadašnjeg mosta Franca Jozefa, a planira se njihova sanacija, adaptacija ili rekonstrukcija.

Uprava za građevinsko zemljište i investicije u Novom Sadu raspisala je javnu nabavku za izradu tehničke dokumentacije za izgradnju biciklističko-pešačkog mosta na stubovima bivšeg mosta Franca Jozefa i rekonstrukciju postojećeg tunela do gornjeg platoa Petrovaradinske tvrđave.

Od potencijalnih ponuđača traži se da obave geodetske radove i geomehanička istraživanja, te kreiraju idejno rešenje, kao i studiju opravdanosti sa idejnim projektom, na osnovu pobedničkog rešenja na konkursu pre dve godine.

Procenjena vrednost za izradu tehničke dokumentacije je 50 miliona dinara.

Pročitajte još na Gradnja.rs:

Potrebno je predvideti i mogućnost prolaska vozila za tekuće održavanje mosta i tunela; Render: UGZI

Zadržavanje postojećih stubova

Kako se navodi u dokumentaciji, oblikovanje mosta uslovljeno je njegovom dužinom (oko 450 metara), rasporedom oslonaca (najveći raspon mosta je 188 metara) i uslovima međunarodnog plovnog puta.

Planom je predviđeno zadržavanje postojećih stubova, a planira se njihova sanacija, adaptacija ili rekonstrukcija, u skladu sa konačnim rešenjem konstrukcije mosta za planirano opterećenje biciklističko-pešačkog saobraćaja. Takođe, potrebno je predvideti i mogućnost prolaska vozila za tekuće održavanje mosta i tunela.

Sa petrovaradinske strane most će imati nastavak u starom železničkom tunelu, dužine 355 metara, koji će biti rekonstruisan i dobiće staklena vrata, pristup ka dva lifta i stepeništu za gornji plato tvrđave, kao i dva izlaza za slučaj evakuacije.

Osim što će biti namenjen biciklistima i pešacima, tunel će prema arhitektonskom projektu služiti i kao galerija.

Detalji konstrukcije

Na tri mesta duž mosta javljaju se blaga skretanja pod uglom od 15 stepeni radi usporavanja biciklističkog saobraćaja i formiranja vidikovaca i odmorišta za pešake.

Planirani profil pešačke i biciklističke staze celom dužinom mosta i pristupa tunelu potrebno je uskladiti s projektnim uslovima, a u okviru date celine predviđen je i zeleni pojas uklopljen s mobilijarom – mesta za okupljanje, odmor, sport na otvorenom, izlaganje radova iz obližnjih umetničkih ateljea i slično.

Širina pešačkog dela obuhvata šest metara, sadržaji zauzimaju jedan i po metar, a traka za bicikliste ukupno tri metra.

S obzirom na to da je most pravolinijski, postoji opasnost od razvijanja prevelikih brzina biciklista tokom 420 metara dužine mosta.

Kako bi se taj problem rešio, na tri mesta duž mosta javljaju se blaga skretanja pod uglom od 15 stepeni, kako radi usporavanja biciklističkog saobraćaja, tako i radi formiranja vidikovaca i odmorišta za pešake sa pogledom ka suprotnoj strani reke.

Blaga skretanja pod uglom od 15 stepeni na biciklističkoj stazi; Render: UGZI

Svedena LED rasveta

Kako bi se dodatno naglasila specifična geometrija mosta, potrebno je planirati LED rasvetu u vidu linijskih poteza na elementima konstrukcije, kao i kombinaciji tačkastih i linijskih poteza u funkciji osvetljavanja pešačkih i biciklističkih traka i pratećih sadržaja.

Rasveta mora biti svedena, s manjim rasvetnim telima na konstrukciji, odnosno u parteru, navodi se u dokumentaciji.

Uređenje mosta može biti dopunjeno ozelenjavanjem zone pešačkih komunikacija, dok se u zoni pristupne konstrukcije, između mosta i tunela, planira biciklistička veza sa Kameničkim putem, odnosno pešačka veza sa stazom na kruni Dunavskog bedema.

Nastavak mosta u starom železničkom tunelu; Render: UGZI

U trenutku kada se završi osnovna konstrukcija, postoji mogućnost da se uradi završni sloj, a da se urbani mobilijar dodaje postepeno.

Ideja materijalizacije mosta u skladu je sa idejom o montažno-demontažnom mostu, koji u potpunosti može da se reciklira.

Stoga, konstrukcija je od nerđajućeg čelika, podna obloga od kompozitnih ploča na bazi drveta, ograda od adekvatnog stakla, potkonstrukcije elemenata od aluminijuma itd.

Ideja je da se što manje koriste monolitni elementi poput betona – koji je predviđen da se iskoristi isključivo za saniranje i obradu postojećih oslonaca na reci.

Budući da ne postoje dominantni monolitni elementi u konstrukciji koji zahtevaju i specifične oplate na gradilištu, postoji mogućnost da se pokrene proces prefabrikacije čeličnih elemenata dok traje kratka priprema lokacije.

U trenutku kada se završi osnovna konstrukcija, postoji mogućnost da se uradi završni sloj, a da se urbani mobilijar dodaje postepeno.

Dostavljanje ponuda do 17. januara

Potencijalni projektant je u obavezi da pri predlogu konstruktivnog rešenja mosta uzme u obzir, pre svega, racionalno rešenje, sa minimalnim troškovima izgradnje, primenljivom tehnologijom građenja, adekvatnim troškovima investicionog i redovnog održavanja, ali i koristima koje proizilaze iz saobraćajnog rešenja, navodi se u dokumentaciji.

Ponude se dostavljaju Upravi za građevinsko zemljište i investicije u Novom Sadu do 17. januara 2022. godine, a predviđeni rok za izradu dokumentacije je maksimalno 180 dana, odnosno šest meseci.

Izabrali smo za vas…

Postani deo Gradnja zajednice

Najnovije vesti s našeg portala svakog petka u vašem sandučetu.

Srodni tekstovi

1 komentar

  1. Ranko Radović

    Da li je ovo neka šala „predviđeni rok za izradu dokumentacije je maksimalno 180 dana, odnosno šest meseci“?

Ostavite odgovor

Obavezna polja *