Budimpešta postaje veliko gradilište muzeja. Ovde otkrivamo planove jednog od najinteresantnijih. 

Pre dve godine, mađarska vlada odlučila je da prebaci Muzej tehnike i transporta iz stare zgrade u blizini gradskog parka na potpuno novu lokaciju. U pitanju je četvrt Kebanja, stara industrijska zona koju će stanovnici Budimpešte uskoro početi da koriste kao sedište velikih javnih prostora. Muzej transporta po dizajnu studija Diller Scofidio + Renfro biće jedna od centralnih građevina u ovoj četvrti.

Lokomotive i stari autobusi biće podignuti na prozirnu platformu kako bi gosti muzeja mogli da ih pogledaju iz svih uglova.

Plan muzeja podeljen je na nekoliko nivoa i celina, a akcenat je stavljen na ogroman otvoreni prostor, iliti prednje dvorište, u okviru kojeg će se naći galerije na otvorenom, zona za sport i zabavu, kafić, igralište, kao i prostor koji će koristiti članovi lokalne mesne zajednice.

Paravan koji spaja

Veliki eksponati, kao čitave vozne kompozicije, zauzeće dobar deo ulaznog hola, a igraće i ulogu paravana između predvorja i zatvorenog dela muzeja.

Zanimljivo je da će se neke od lokomotiva i starih autobusa (koji su ranije zapravo saobraćali kroz Budimpeštu) biti podignuti na prozirnu platformu kako bi gosti muzeja mogli da ih pogledaju iz svih uglova.

Specijalne galerije naći će se u „plutajućim boksovima“ iznad gornjeg nivoa.

Specijalne galerije, kao i prostorije za razne edukativne radionice i kafe muzeja naći će se u „plutajućim boksovima“ iznad gornjeg nivoa. Još jedan zanimljivi detalj ovog projekta ogleda se u način na koji se nova Galerijska sala spaja sa istorijskom dvoranom Diesel, koja je izgrađena između 1958-62. godine i sastoji se od devet paralelnih sektora dužine 110 metara. U njima će se ubuduće čuvati veliki eksponati poput vagona, tramvaja, autobusa itd.

Veliko gradilište

Muzej transporta ovim postaje deo nove umetničke četvrti u gradu zvane Liget Budapest u okviru koje će se naći nekoliko muzeja uključujući i Kuću mađarske muzike koju potpisuje slavni japanski arhitekta Sou Fujimoto. Budimpešta će uskoro dobiti i novi Etnografski muzej sa rampom za skejtbord u okviru gradskog parka. Da je prestonica Mađarske veliko gradilište govori i podaci da Budimpešta kopa kanal na Dunavu za pravljenje novog poluostrva, ali i da će praviti novi most u Budimpešti preko Dunava.

Vizualizacije:  Diller Scofidio + Renfro

Kad ste već ovde…