Tunel Iriški venac dužine 3,5 km; Foto: Ministarstvo građevinarstva saobraćaja i infrastrukture
Građevinarstvo

Kako izgleda unutar fruškogorskog tunela dugačkog 3,5 kilometara

Do sada je izbušeno oko 37 odsto, odnosno 2.050 metara, obe tunelske cevi dužine sedam kilometara, što znači da će prema predviđenoj dinamici radovi biti gotovi do 2026. godine.

Radovi na izgradnji tunela Iriški venac u okviru Fruškogorskog koridora, koji je i inače najzahtevnija tačka projekta, napreduju u skladu sa planiranom dinamikom, kažu u Ministarstvu građevinarstva.

Podsetimo, Iriški tunel biće najduži u Srbiji, čak 3,5 kilometara. Predviđena je i izgradnja dva vezna tunela kroz koje će moći da prođu i kamioni ako ostanu u kvaru, a sve je projektovano u saglasnosti sa nemačkim standardom bezbednosti RAPT.

Srodni članci na portalu Gradnja:

Najduži tunel u Srbiji; Foto: Ministarstvo građevinarstva saobraćaja i infrastrukture

Do sada je izbušeno oko 37 odsto, odnosno 2.050 metara, obe tunelske cevi dužine sedam kilometara.

Do sada je izbušeno oko 37 odsto, odnosno 2.050 metara, obe tunelske cevi dužine sedam kilometara. To znači da će prema predviđenoj dinamici radovi biti gotovi do 2026. godine, a ceo koridor spojen sa Novim Sadom uključujući i most kod Petrovaradina.

Na taj način ova saobraćajnica spojiće se sa već izgrađenom saobraćajnicom Ruma – Šabac sa nastavkom prema Loznici, odnosno sa auto-putem Beograd – Šid i kod Novog Sada sa auto-putem koji ide od Beograda ka Novom Sadu i Subotici kao i sa budućim auto-putem Beograd – Zrenjanin sa čijom izgradnjom se kreće ovog meseca.

Izgradnja će trajati do 2026; Foto: Ministarstvo građevinarstva saobraćaja i infrastrukture

Kako napreduju radovi na Fruškogorskom koridoru

Pored Fruškogorskog koridora koji se uveliko gradi, počinje se i sa izgradnjom još jedne brze saobraćajnice, od Sombora do Kikinde tzv. Osmeh Vojvodine, kao i auto-put Beograd – Zrenjanin, kao i most u nastavku Bulevara Evrope.

Fruškogorski koridor je vrlo zahtevan projekat čija dužina trase iznosi 48 kilometara sa dodatkom veze prema Žeželjevom mostu.

Kada su u pitanju radovi na trasi, radi se u zoni mosta prema auto-putu sa jedne strane, a sa druge vezu prema Žeželjevom mostu. Počeli  su radovi od izlaznog portala tunela Iriški venac prema Irigu, odnosno prema petlji Vrdnik gde se radi sedam mostova, odnosno četiri potporna zida i prvi radovi na trasi.

Domaći projekat, kineski izvođač

Idejni projekat za tunel “Iriški venac” urađen je u Institutu za puteve još 2016. godine, dok je Koridori Srbije nominalni investitor celog projekta.

Ugovor o izgradnji Fruškogorskog koridora vredan 606 miliona evra Republika Srbija potpisala je sa kineskom kompanijom „China Road and Bridge Construction“ (CRBC) koja izvodi radove.

Postani deo Gradnja zajednice

Najnovije vesti s našeg portala svakog petka u vašem sandučetu.

Srodni tekstovi

Ostavite odgovor

Obavezna polja *