BIO4 kampus; Foto: Bekament
Aktuelno, Izdvojeno

20 građevinskih projekata u Srbiji koji će obeležiti 2023. godinu

Od kliničkih centara i stadiona, preko podzemnih garaža i mostova pa sve do kampusa i aerodroma. Ovo su domaći poduhvati o kojima će se pričati u godini pred nama.

Građevinska aktivnost u Srbiji ne jenjava. Pored stanogradnje koja cveta u velikim gradovima, primetan je i veliki broj infrastrukturnih projekata širom zemlje.

Stoga, nakon analize šta će se to sve graditi u svetu u godini pred nama, donosimo pregled najznačajnijih projekata koji će se izvoditi u Srbiji u 2023. godini.

Ovih 20 domaćih građevinskih poduhvata će biti u žiži javnosti narednih godinu dana.

Srodni članci na portalu Gradnja:

 

1. Kulturna stanica Novo naselje

Sa svojih 2.800 kvadrata, ovo će biti jedan od najvećih objekata namenjenih kulturi u Novom Sadu. Nova kulturna stanica sadržaće veliku i malu multifunkcionalnu salu, muzički studio, izložbeni prostor, prostore za radionice i biblioteku.

Predviđena je i garaža u nivou suterena, a u letnjim mesecima krovna terasa koristiće se za aktivnosti na otvorenom.

Autori projekta ispred FTN-a su Dragana Konstantinović, Slobodan Jović, Miljana Zeković, Maja Momirov, Višnja Žugić i Bojan Stojković.

Ceo tekst ovde.

Kulturni centar Novo naselje

 

2. Klinički centar Novi Pazar

Novi Pazar će dobiti moderan Kliničko-bolnički centar sa novih 32.000 kvadrata od čega je pola potpuno novo, a ostalo rekonstruisano.

Projekat koji potpisuje Almis Company realizuje se u dve faze. U prvoj fazi planirana je gradnja nove zgrade za odeljenje psihijatrije, kao i novi hirurški blok, a stara hirurgija biće u potpunosti rekonstruisana.

U drugoj fazi je planirana izgradnja dva nova sprata internog odeljenja, potpuna rekonstrukcija Doma zdravlja i izgradnja nove toplane, a predviđeno je rušenje infektivnog i dečijeg odeljenja.

Klinički centar Novi Pazar; Foto: Almis Company

 

3. Tiršova 2

Izgradnja nove Univerzitetske dečje bolnice Tiršova 2 na 57.000 kvadratnih metara počela je još pre dve godine, a završetak radova se očekuje do 2025. godine.

Nova dečija klinika nalaziće se u okviru Kliničkog centra Srbije, u delu duž auto-puta i u neposrednoj blizini postojeće zgrade ove specijalizovane institucije.

Nedavno je izmenjeni projekat Tiršove 2 bio na javnom uvidu kojim je predviđeno povećanje broja kreveta i smanjenje soba.

Vrednost ove investicije je 117 miliona evra.

Ceo tekst ovde

Budući izgled bolnice Tiršova 2; Rendering: Arhitektonsko-građevinski institut

 

4. Stadion u Kragujevcu

Stari stadion Čika Dača će biti srušen, a na njegovom mestu će biti izgrađen moderan stadion koji će koštati 40 miliona evra.

Novi stadion biće izgrađen po najvišim UEFA standardima. Moći će da primi 20.000 gledalaca na dva nivoa, a prostiraće se na preko 57.000 metara kvadratnih.

Autor idejnog rešenja je AGM Studio, a u timu su bili prof. Borislav Petrović, Dušan Stojanović, Bojan Jovančević, Luka Bunčić i Tijana Mačkić. Razradu glavnog projekta potpisuje PRO-ING.

Plan je da izgradnja krene ove godine.

Stadion u Kragujevcu; Foto: Proing

 

5. Most kod Novog Sada

Nedaleko od Novog Sada, između Petrovaradina i Kovilja, gradi se most dužine 1.765 metara preko Dunava u okviru Fruškogorskog koridora.

Nakon izgradnje, novi tranzitni most biće najbrža veza između auto-puteva E70 i E75, koji će rasteretiti saobraćaj kroz najveći vojvođanski grad.

Tačnije, most će služiti kao deo obilaznice oko Petrovaradina, te će preko njega ići sav teretni saobraćaj sa istoka i severa prema Sremu i dalje ka zapadnoj Srbiji i BiH, ukoliko mu odredište nije sam Novi Sad.

Ceo tekst ovde

Pozicija mosta u odnosu na Novi Sad u pozadini; Foto: Aleksandar Morović za Gradnja.rs

 

6. Četvrti most u Novom Sadu

U južnom delu Novog Sada gradiće se most na delu državnog puta IIA-111, a ovaj projekat povezaće Bulevar Evrope i državni put IIA-119 na južnoj strani Dunava koji se kasnije povezuje na put Novi Sad – Ruma.

Most preko Dunava dužine je 880 metara, biće takozvani ekstrados most što je zapravo hibridna struktura betonskog segmentnog mosta sa kutijastim profilima i mosta sa kosim zategama. Prednost ovakve vrste mostova je što dozvoljavaju da piloni budu niži u odnosu na klasične mostove sa kosim zategama.   

Ceo tekst ovde

Ćetvrti most na Dunavu kod Novog Sada; Foto: YouTube Screenshot

 

7. Stadion Čair u Nišu

Stadion Čair u Nišu čeka velika rekonstrukcija. Čair će pored novih tribina dobiti potpuno novi travnati teren, sa podzemnim prskalicama za zalivanje i savremenim sistemom za drenažu i odvodnjavanje.

Trenutno je u toku usaglašavanje detalja projekta nakon čega može biti raspisana javna nabavka za radove koji predviđaju i rušenje zapadne tribine, postavljanje nadstrešnica na svim tribinama, menjanje reflektora i grejanje terena.

Procena vrednosti radova je oko 5,2 milijardi dinara bez PDV-a.

Ceo tekst ovde

Budući izgled renoviranog stadiona Čair u Nišu; Foto: YouTube

 

8. Obnova Jugoslovenskog dramskog pozorišta

Rekonstruisana zgrada JPD je 2018. godine u izboru koji je organizovao portal Gradnja, proglašena za Najlepšu zgradu u Beogradu. Sada je došlo vreme da se objekat rekonstruisan 2005. godine po projektu Zorana Radojičića i Dejana Miljkovića sanira i obnovi.

Projekat rekonstrukcije će uraditi isti dvojac, dok Kancelarija za upravljanje javnim ulaganjima vodi ceo projekat.

Obnova Jugoslovenskog dramskog pozorišta u planu; Foto: Miloš Martinović

 

9. Kampus FLU u Beogradu

Rekonstrukcijom i dogradnjom postojećih, te izgradnjom novog objekta, kompleks Fakulteta likovnih umetnosti na Savskom vencu trebalo bi da bude povezan u jedinstvenu oblikovnu i funkcionalnu celinu.

Novoprojektovanim rešenjem se planira rekonstrukcija Slikarskog odseka, rekonstrukcija i dogradnja postojećeg objekta Grafičkog odseka, izgradnja novog objekta Slikarskog odseka kao i izgradnja novog višenamenskog objekta.

Projekat potpisuje Bureau Cube Partners.

Ceo tekst ovde

Budući izgled kampusa FLU u Beogradu; Rendering: Bureau Cube Partners

 

10. Aerodrom u Kragujevcu

Aerodrom će se graditi u okviru MIND parka na parcelama ukupne površine 605.549 m². Od objekata će sadržati aerodromsku zgradu sa kontrolom letenjatri hangara za avione sa aneksima, restoran, kao i objekat za održavanje aerodroma.

Nosilac projekta je kompanija MIND Real Estate doo, a studiju je izradila kragujevačka ECOlogica URBO doo.

Ceo tekst ovde

Aerodrom u MIND parku

 

11. Kineski tržni centar na Novom Beogradu

Novi Kineski tržni centar u srpskoj prestonici biće realizovan u dve faze. Prva faza sastoji se iz 22.327 m2 komercijalnog prostora, dok bi u drugoj fazi bio dograđen još jedan prodajni objekat ukupne površine skoro 8.000 m2.

Kako je jedna od namena ovog centra da omogući kvalitetan poslovni prostor za male kineske trgovce i firme, ovaj moderan tržni centar imaće čak 360 lokala u prvoj fazi i još 116 u drugoj.

Ceo tekst ovde

Autor idejnog rešenja je „Parallel Studio“ iz Beograda; Render: Parallel Studio

 

12. Podzemna garaža na Vračaru

Beogradski „Parking servis“ raspisao je prošle godine tender za izgradnju podzemne garaže u Skerlićevoj ulici na Vračaru, na ukupnoj površini od 11.661 metara kvadratnih.

Objekat je planiran na potezu između ulica Nebojšine i Bore Stankovića, u čijoj se blizini nalazi Hram Svetog Save, Narodna biblioteka, bolnički kompleks, kao i veliki broj stambenih zgrada.

Ukupni kapacitet garaže iznosi 348 parking mesta, od čega je za potrebe parkiranja osoba sa invaliditetom planirano 20 parking mesta.

Ceo tekst ovde

Garaža „Skerlićeva“ prostiraće se na tri podzemna nivoa; Foto: Beograd.rs

 

13. BIO4 kampus

BIO4 je skraćeno ime za četiri ključne oblasti: biomedicina, bioinformatika, biotehnologija i biodiverzitet. Ovaj kampus biće izgrađen u neposrednoj blizini Instituta za virusologiju, vakcine i serume Torlak i novog sedišta Agencije za lekove i medicinska sredstava (ALIMS) u Beogradu, sa kojima će činiti jedinstvenu biomedicinsku celinu.

Početak radova na izgradnji BIO4 kampusa se očekuje ove godine, a završetak prve faze veličine oko 110.000 kvadratnih metara sa oko 1.500 parking mesta, planirano je u prvoj polovini 2025. godine.

BIO4 kampus; Foto: Bekament

 

14. Podzemne garaže Banovina i Modena u Novom Sadu

Novi Sad dobija dve velike podzemne garaže u strogom centru grada. Izgradnja garaža Banovina i Modena počela je prošle godine, a završetak radova se očekuje 2024. godine.

Garaža kod Banovine predviđa 167 novih parking mesta, od kojih će 9 biti namenjeno za osobe sa invaliditetom i 8 za električna vozila.

U ulici Modene predviđena je izgradnja podzemne javne garaže površine 54.853 m², kapaciteta 267 parking mesta na tri podzemne etaže.

Ceo tekst o garaži Banovina

Garaža Banovina; Foto: Andrej Forkapić

 

15. Centar za rani razvoj dece i inkluziju

U ulici Dr Hugo Klajna na Bežanijskoj kosi gradi se Centar za rani razvoj dece i inkluziju (CRRDI) po projektu D.A. – DIZAJN ARHITEKTURA čiju izgradnju finansira Kancelarija za upravljanje javnim ulaganjima.

Objekat od 20.156 kvadratnih metara sastojaće se od terapeutskog, dijagnostičkog, edukativnog i naučno-istraživačkog dela sa unutrašnjim dvorištem, koje će biti važan deo Centra i produžetak terapeutske celine.

U toku su radovi na izradi temelja, a završetak objekta se očekuje 2024. godine.

Ceo tekst ovde

Centar za rani razvoj i inkluziju

 

16. Linijski park

Nova urbana atrakcija u Beogradu prostiraće se u deset celina od nekadašnje železničke pruge od Beton hale pa sve do Pančevačkog mosta. Svojom linearnom formom povezivaće druge javne prostore i niz različitih funkcija i ambijentalnih celina na potezu dugačkom 4,6 kilometara.

Linijski park će imati 100.000 kvadrata pešačkih površina, 200.000 kvadrata zelenih površina, 5.000 novih stabala i 500 klupa za posetioce. Radovi su počeli prošle godine.

Ceo tekst ovde

Celina 3 linijskog parka

 

17. Rekonstrukcija Spensa

Novosadska ikona dobija novi sjaj. Spens će biti obogaćen novim poslovnim sadržajima, dok sportski sadržaji ostaju, sa većim kapacitetom i elementima koji će doprineti organizovanju takmičenja na visokom nivou.

Analizom postojećeg stanja, koju je uradio FTN, utvrđeno je da je konstrukcija celokupnog objekta generalno u dobrom stanju, osim konstrukcije garaže koja će se srušiti a na njenom mestu izgraditi nova.

U toku procene stanja, izrađen je i 3D BIM model objekta kao i digitalni blizanac kojim će upravljanje objektom u budućnosti biti značajno olakšano i unapređeno.

Rekonstrukcija Spensa; Foto: FTN

 

18. Podzemna garaža Pinki

U roku od dve godine Zemun bi trebalo da dobije moderno podzemno parkiralište. Jednoetažna podzemna garaža ispred glavnog ulaza u SC Pinki, projektovana sa dvosmernim režimom saobraćaja sa upravnim parkiranjem. Na nivou -1 projektovano je 149 parking mesta, od čega 143 standardna i šest parking mesta za osobe sa invaliditetom.

Radovi su počeli u novembru ove godine, a vrednost investicije je 700 miliona dinara.

Ceo tekst ovde

Garaža Pinki; Render: JP Parking servis Beograd

 

19. BIG Residences

Jedan od najvećih stambenih poduhvata u prestonici izvodi se na Karaburmi. Sa površinom od čak 180.000 kvadrata, ovaj kompleks obuhvataće 10 stambenih objekata, veliku garažu sa 2.000 parking mesta i 50.000 kvadrata komercijalnog prostora.

Investitor je izraelska kompanija BIG CEE, koja na našem tržištu poznata po tržnim centrima, a ovaj projekat biće im prvi iskorak u segmentu stanogradnje.

Ceo tekst ovde

Stambeni deo kompleksa Big Residences; Render: bigresidences.rs

 

20. Proširenje ETF-a

Osam meseci nakon proglašenja pobedničkog idejnog rešenja, oglašen je javni uvid za proširenje Elektrotehničkog fakulteta i kampusa tehničkih fakulteta u Beogradu.

Idejni koncept u kompoziciji nove arhitekture, koju potpisuje 4MIND, predviđa očuvanje identiteta susednih objekata uz savremenu oblikovnu prepoznatljivost novog objekta.

Bruto površina nove gradnje iznosi 34.347, od čega na novu zgradu ETF sa paviljonom kod biblioteke otpada 27.773, a za nadogradnju fakulteta 4.834 metara kvadratnih.

Ceo tekst ovde

Rendering: 4 MIND

Izabrali smo za vas...

Postani deo Gradnja zajednice

Najnovije vesti s našeg portala svakog petka u vašem sandučetu.

Srodni tekstovi

13 komentara

  1. Ica

    Sramno za Niš i jugoistočnu Srbiju, zamazaćete nam oči dovršenjem stadiona koji je 90% izgradjen. Neće to još dugo, ovako.

    1. Dusan Djurdjevic

      Slažem se da je samo rad na stadionu nedovoljan i da treba raditi na mnogim drugim stvarima ali…moram da te pitam čemu takav nastup? Šta znači to šsto si napisao/la? Neka pretnja nekome ili…? Umesto toga,bolje da ste dali neki predlog sta bi to bilo urgentno u nekom narednom periodu i šta gradjanima Niša najpre treba obezbediti da bi se poboljšao kvalitet života.

  2. Ivana

    Za početak elementarne stvari pa onda bahacenje.

  3. Dragan

    A jug Srbijice …. nista a? Eeeeee nije to niti lepo a nikako dobro. Sto bi rekli Ne valja vam posao.

  4. OK

    Beograd, Novi Sad, Kragujevac, Beograd, Beograd, Beograd, Novi Sad. Znaci u Srbiji imaju 4 grada? Bg, Kg, Ns i Nš?! Ostatak srbije je ostao u 70 tim a samo ova 4 grada napreduju, i to Niš mozemo da zanemarimo jer je i on prestao. Uzice izgleda kao da su i dalje komunisti na vlasti.

  5. Nena

    Da li će se nešto graditi u Kraljevu? Očigledno su samo BG i NS u planu

  6. Lazar

    Kragujevcu ne treba stadion! Perite pare na primer na obilaznice, puteve…
    Takođe, da li sve ustanove tipa Centar za inkluziju, Bio4 mora da se natrpaju z Beograd???
    Pa majku mu poljubim, zar treba u tu saobraćajnu i preskupu ludaru svi da dolaze. Postoji npr Aranđelovac. Mesto koje je svima od Vojvodine do Kosova na istoj razdaljini!!!

  7. Sneža

    Nećumoooooo stadione u zemlji bede i propalog fudbala.
    Nećemo leba i igara!!!!

  8. Aleksandar Petrović

    Bilo bi mi drago da među objektima bude i naša zgrada Geografskog fakulteta i Fakulteta bezbednosti. Sve je spremno, samo je nemoguće izbaciti ilegalaca sa placa. Novac Evropske banke čeka već dve godine 🙁

  9. Obradin

    Katastrofa. Šta bi sa gradnjom kliničkog centra u Užicu. Šta bi sa obilaznicom oko grada Užica. Ma katastrofa. Godinama nas svi lažu

  10. Nero

    Sta za Republiku Srpsku? (zapadna Srbija)

  11. Hamburg

    Stadion u Nisu je blamaza, bolje da pare za kg idu u nis , i da grade skroz nov fudbalski stadion bez atletske staze.

Ostavite odgovor

Obavezna polja *